Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 1, 2017

Buka buku baru kah hari ni?

Tak ada yg baru, semua masih serupa.
Datang la tahun apa pun, saya masih begini.
Cuma usia makin bertambah.
Amalan wallahualam bertambah ke tidak..
Jangan bertambah dosa dah.
Tapi mana ada orang tak berdosa.
Kalau pun bertambah dosa sebagai manusia,
Selagi belum mati kita bertaubat dan insaf lah
Harap2 begitu.
Bukan kerana tahun baru.tiap2 hari pun saya pesan pada diri sendiri.
Jadilah manusia yg tidak membebankn orang lain.
Jadilah manusia yg mudah memaafkan supaya hati lebih tenang
Jadilah manusia yg memudahkan orang lain, seperti lilin pun tak per.
Membakar diri sendiri demi menerangi hidup org lain.
Jadilah seorang yg pemurah, kerana rezeki adalah milik Tuhan.
Rezeki yg dikongsi akan berganda insyaAllah.
Jadilah anak atau menantu yang menyejukkan hati org tua
Jadilah ibu yg sentiasa mengutamakan anak2 biarpun tidak ibu mithali.
Jadilah isteri yang sentiasa cuba berbakti buat suami meskipun sudah sedia maklum saya bukan lah isteri yg terbaik di kehidupan ini.
Jadilah kakak,adik, darah daging yang sentiasa mampu untuk kongsi suka duka.
Jadilah kawan,sahabat, teman yang disenangi
Cubalah.
Kalau dah cuba tapi masih lagi disalah tafsir, itu kita serahkan kepada Allah.
Allah mengetahui niat yg terdetik dalam hati.
Jadi baik bukan untuk dipuji kerana hidup ini tetap diteruskan walau pun tak ada org puji.
Dan saya tak mati hanya kerana orang mengata, mengeji... Mati hanya bila Tuhan putusnya nyawa.
InsyaAllah langkah saya seterusnya hanya lah untuk menumpang di sudut dunia.
InsyaAllah segala nya kan baik2 belaka.
InsyaAllah.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...