Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 2, 2018

Ku lihat pelangi

Hari ni mood pulih sedikit
Ubati hati sendiri.
Susah payah cuba untuk selamatkan hati.
Tak boleh jeruk rasa lama lama sgt.
Mendera hati sendiri tu.
Jadi hari ni aku ajar bibir untuk cuba senyum.
Senyumm, tak perlu kata apa apa.
Aku turun ke laman.
Hujan tak menghalang ku untuk menikmati suasana pagi.
Dah penat dlm taman aku bersiap siap utk keluar.
Sebelum zohor aku lepak rumah mak.
Sembang2 kosong, terapi hati.
Dah pulang ke rumah lepas solat zohor, aku cuba lelapkan mata.
Tak pernah2 tidor waktu tu tapi cuba.
Tak berjaya.
Mata tertutup tapi minda merayau rayau.
Tiba tiba satu wajah hinggap di benak fikiran.
Satu suara, satu kelibat senyum dan tawa.
Aduhhh...aku rindu dia.
Rindukan segalanya mengenai dia.
Di mana dia sekarang?
Sudah tidak ada kah nama ku dalam ingatan dia?
Agaknya dia dah lupakan aku seratus peratus.
Ya lah, aku bukan orang penting dlm kehidupan dia.
Sekadar persinggahan hati semusim cuma.
Rindu bukan bermaksud aku perlukan dia hadir.
Bukan, bukan begitu.
Sekadar teringat saja.
Terbayang sejarah dgn dia, bersama dia.
Tu saja.
Apa apa pun hari ni hingga ke saat ini aku bersyukur.
Aku baik baik saja.
Pelangi petang menemani sepi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...