Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 28, 2018

Berani ke cakap?

Dah lama duk fikir.
Duk kaji, duk timbang tara.
Rasa2 dah sampai masa untuk bertindak.
Bila usia dah senja,
Malas dah nak live a complicated life.
Nak rutin yg biasa biasa saja.
Go to hell people that makes my life difficult.
I really mean this.
Tak perlu dah saya duk jaga hati org,
Sedangkan hati saya sentiasa terluka.
Apa tanggapan dia pasal keputusan saya ni doesnt matter anymore.
What matter is my life.
Fikir hanya utk diri sendiri,
Kebahagian dan ketenangan hidup diri sendiri.
Dah lama sgt seksa diri, anyiaya diri sendiri.
Dah dah laaa....
Selama ni duk pikir pasal perasaan orang,
Orang tak pikir pun pasal kita.
Eh, meh sini nak cakap...
Perhubungan sesama manusia ni,
tak kira lah hubungan keluarga atau persahabatan,
perlu dua hala k.
perlu komitmen..
Cuba ambik peduli perasaan orang,
Menghargai usaha orang, masa orang dan perhatian orang.
Jangan kita nak orang sentiasa ada sedangkan awak tu sentiasa unavailable.
Kecuali awak perlu apa apa baru muncul.
Jangan mempergunakan orang, tak baik tau..
Dah lama sangat saya duk perhatikan...
Its just not right.
So not right.
So now....
I dont want to waste my time n life any longer.
U do what you please as long as it doesnt involve me.
Stay away n let me move on.
Yes, u used to be such a nice person before.
Before I saw your true colours.
I did not hate you.
I just dont want you to be part of my life any longer.
Memories remain, what to do, they cant be deleted.
We used to know each other well but now
We are strangers.
I do not know you.
And you do not know me too.
Thats it.
As simple as that.
Lets move on with our own life.
God bless you.


Wahhh...lega!
Boleh luah perasaan terbuku walau hanya di blog.
Depan2 takut sbb kena jaga hati orang lain juga.
Perhubungan antara manusia ni bagai kulit ketupat.
Dianyam kemas, tarik satu bahgian, terburai bahagian lain.
Jadinya...
Sampai mati pun dia tak kan tau yg saya dah tak selesa sgt dgn cara dia
Biarlah...itulah saya, samseng kampung dusun.
Kadang2..
Diam itu lebih baik dari berkata kata.
Kannnnn....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...