Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, March 3, 2019

Negeri ku rakyat ku...

Apa yg buat saya happy?
Happy bila..
Penuh kereta depan rumah.
Bersusun selipar kasut di tangga
Bilik penuh berpenghuni
Depan tv nak duduk kena booking.
Atas meja makan silih berganti hidangan.
Mesin basuh tak leh rehat
Singki sentiasa basah.
Suara2 memenuhi ruang.
Happy.
Tanda saya happy?
Mulut tak berenti pot pet pot pet.
Kucing dah mula tutup telinga
Saman dikeluarkan setiap jam
Tazkirah pagi petang
Tak Jumaat pun khutbah.
Duk dalam toilet pun masih sempat bagi arahan.
Tu tanda saya happy.
Bukan payah pun nak buat saya happy
Tak perlu beg tangan berjenama
Tak perlu percutian ke hujung dunia
Tak perlu I lab u setiap masa.
Tak perlu begitu...
Cukuplah bila
rakyat jelata yg macam2 peel ada bersama.

1 comment:

Kak Rose said...

Alhamdulillah, saya pun tumpang happy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...