Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 11, 2022

Sudoh kijo!

 Aku ni memang laa...Specis kalut kot. Berdebar debar nih..Excited ada, takot ada. Hai la belalang, nasib kau la belalang....

Group wassup 'kelas Bahasa arab' bergegar semalam. Apa tak nya kelas yang terpaksa KIV selama hampir setahun boleh dibuka semula. Maka keluarlah notis di group tu menyatakan esuk pagi which is pagi ni, kelas mula semula.

WHAT? Memang la happy but what? Pagi ni? Are you kidding me? Sudoh kijooo..Sudoh kijo doh laaa....Happy tu happy sangat tapi kalut la aku pagi nanti.

Happy sebab boleh sambung semula mempelajari ilmu alQuran. Happy boleh jumpa ustazah yang sangat sabar dengan kerenah anak murid tua. Happy sebab boleh jumpa kawan2 sekelas/set2 pencen..Memang dah lama rindukan kelas pun.

Yang kalut nya sebab aku tak bersedia lagi. Batu jemala patek ni terkejut bila tup tup kelas dah mula semula.Bukan apa, teringatkan beg 'back to school' ku itu. Dah kemana beg tu? What about buku2, nota2, alat tulis....? Dah ku campak ke mana dah semua tu..Tolongggg..Hampir setahun awak, mana tak hilang.( harap2 beg tu masih ada nyenyak dalam bonet kereta seperti kali terakhir beg tu mendarat)  Ini murid darjah satu pun tak macam ni, buat malu kompeni sungguh nih!

And most of all yang buat aku gelabah ni ialah..jeng jeng jenggg....Ikhlas cakap, aku cuti baru ni cuti mutlak! Tak join pun kelas online ke, ulang kaji nota2 lama ke..google kat utube ke..Serius tak. Memang cuti sungguh. Habis tu camna...? Otak berkarat pekat nih. Comfirm jadi badut sarkis la aku dalam kelas nanti.

Kalau la announcement di buat a week earlier, sempat la aku ulangkaji secara gigih. Sempatla aku gi beli pen/alatulis baru. Sempatla aku cari gali kat mana aku humban beg sekolah ku itu. Wei la wei...takoooot la pulak. Mana tau ustazah buat kuiz nanti..Sah2 aku akan tunduk jer sepanjang kelas berjalan..Jangan la mata bertentang mata dgn ustazah. Ampunnn ustazah, anak murid yang ini dari zaman sekolah sampai ke la ni memang back benches...memang geng yg berdiri atas kerusi memanjang..

Jap lagi bila cerah tanah, akan ke kelas lah seorang aku yang bakal menjadi murid kelas pemulihan. Pakat2 doakan aku ye, doakan semoga aku tabah hadapi dugaan2 dlm kelas nanti. Doakan jugak semoga kawan2 aku yg lain macam aku jugak, sama blank, sama zero. Sama ke laut semua nya...Aaminn...

Ok ok..share foto lama2 la sikit untuk naikkan mood nak mula semula belajar. Jom kawan2 kita ke kelas 'Bahasa alQuran' pagi ni.



Ustazah sayangggg...Kalau start semula boleh tak? Undur ke pelajaran pertama semula? Boleh laaaaaaaaar.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...