Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 13, 2013

Bila sibuk otak kurang sikit ulang tayang cerita lama.

Hari sibuk datang lagi.
Jumaat merupakan hari sibuk saya.
jadi baik saya update blog sebelum mula sibuk.
Pagi jumaat di mulakan dengan masukkan pakaian kotor dlm mesin
dan sediakan breakfast.
Beli ke masak sendiri is an option.
Having to do that is not an option.
Lepas tu feeding Ja.
Friday is grooming day for Ja.
hair treatment, manicure and pedicure
by 10am siaplah urusan Ja.
off to the market now.
Balik jer terus sarung apron.
Belum masak lagi, preparation untuk masak berjam jam jugak.
By this time tetamu dah mula singgah, tu pasal lah apron kejap pakai kejap bukak.
Time solat jumaat tu tak de tamu.
time ni lah saya bersilat di dapur
Sambil tu jengok2 Ja, tukar position Ja dan isi perut saya.
masa ni baru boleh breakfast, org dah nak lunch...huhuhuhuuu...!
Lunch hour meaning lunch for the family and regular feeding for Ja.
Me? baru boleh jemur kain 2nd batch, angkat kain yg dah di jemur subuh tadi
Lepas tu kemas dapur dan bila penduduk negeri senyap sunyi kes tido petang,
saya mula kemas rumah sambil temankan Ja,urus Ja all the way.
kalau tamu ramai, saya raikan tamu ,
kalau tamu hanya saudara rapat, mereka bersama Ja dan saya boleh lah solat, mandi dan
suap cucu atau layan cucu.
Malam adalah masa saya rehat.
Rehat bermaksud urus Ja sahaja.
ni tak pasal pasal duk bilang kerja rutin ni entah kenapa.
Tak de modal nak di jadikan N3 hari ni sebenarnya.
OK, Selamat berJumaat dan hidup perlu diteruskan.
Up up and away......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...