Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 25, 2013

Ikan Siakap free terakhir buat saya.

-Nie nak ikan siakap fresh dari laut?
-Nak.
 AbeWi gi mancing lagi ke?
-A'ah..dapat banyak ekor semalam.
-Kak Pah tak marah awak buang masa mancing?
-Tak pun.Janji bawa balik ikan hebat2..
-Slalu lah dapat ikan?
-Tak jugak, kalau tak dapat, saya beli jer kat Pasar Tok Bali,.Kak Pah mana tau.
-Pandai lah awak yer....

Heran sungguh.
Kaki pancing ni buat apa saja asal jgn di larang kuar memancing.
Panas ke, malam gelap gulita ke, tak jadi masaalah.
Berjam jam..Sabar...Tekun...
Kak Pah, meh sini nak cakap,
lain kali kalau Abe Wi balik bawa ikan, cer tanya dia berapa sekilo?
Dia beli tu....
Dan Abe Wi,
Thanks for the fresh fish.
Sory, mulut bocor, dah pecah rahsia pun....
Nak tanya sikit, dah terpecah rahsia tu, ada lagi tak ikan fresh buat saya esuk2?
Tangan yg memberi tu lebih baik dari tangan yg menerima...
Tangan terima jer AbeWi, mulut tak leh simpan rahsia nak buat cam na kannnn....

5 comments:

shaliza said...

:-)

Irfa said...

kan ada lawak, mancing kat sungai bawak balik ikan kembung :)

mokjadeandell said...

seronok juga ikut memancing dan candat sotong..Lupa bab bab menyiksa jiwa sebentar.

- G C - said...

sedapnya siakap...

Anonymous said...

InsyaAllah de lg tu siakap free akn dtg...tgh bygkan masak siakap 3 rsa...msak stim halia...bakar..yg mna satu idaman perut ye?hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...