Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, September 22, 2013

Semerbak...

Terapi bau untuk Ja
Pagi2 Kak Yah rajin bawak bunga untuk Ja.
Melur.
Mawar
Kenanga
Cempaka
dan macam2 jenis bunga2 kampung.
Harum bau bilik Ja
Harum bunga tak seperti harum 'Room freshner'
Bau halus dan soothing..
Saya memang suka bau bunga bungaan begini.
Tenang sikit otak yg berserabut bila duk dalam bilik yg berbau bungaan ni.
Ada orang takut bau bunga kalau malam2 buta.
Tambah2 kalau bau bunga 'harum Sundal malam'
teringat pontianak pulak..
Tak payah pontianak lah,
Sehari dua ni saya sendiri pun dah rasa nak makan orang.
Tak payah tunggu pontianak.
Haduhhh....time2 otak tersumbat jangan cari pasal dgn saya tau!
Tunggu mangsa saja ni..
OK pi main jauh2, kang tak pasal2 saya telan hidup2...
Bunga oh bunga...
Hati sudah lama tak bermunga munga....

3 comments:

zino said...

bunga ni pun ada yg harum dan ada yg tak berapa harum kan..

Abil Fikri Ahmad said...

Salam..Kebiasaannya saya akan elakkan menyimpan atau tanam 2 jenis bunga ni,,Melur dan Kenanga..Harumannya boleh membawa pada penginap yg kita tak nampak..call me sekiranya perlu keterangan lanjut..

Anonymous said...

Aku nak jd semut agar mudah di telan sama Kamu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...