Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, September 10, 2013

Tak nak tido, mummy panggil polis nak?.

Entah apa kena dengan Ja malam ni.
Dia tak nak pejam mata.
Ja kecik dulu,kalau dia tak nak tido saya ugut nak panggil polis, tangkap masuk jel.
Kalau zaman kecik dia buat derk, apa tah lagi sekarang...
Dah pukul 2 pagi ni Ja,
tidor lah, mummy dah ngantuk ni.
Tapi Ja ni,
Kalau dia tak nak tidor,
Ketua Polis negeri keluarkan arahan tidor pun dia peduli hapa.
tak makan saman tul lah awak ni..
Suka hati awak lah Ja,
memang pun dari kecik awak tu keras kepala.
(tengok lah siapa mak dia kannn...)
Saya masih ingat lagi masa dia kecik dulu,
Saya bawak dia ke pasar.
Dia nak saya belikan buah nangka yg dah di kupas.
Saya tak nak beli sbb rasa buah tu tak bersih.
Tau apa dia buat?
Dia jadi tugu batu.
Keras kaku kat depan makcik yg jual nangka tu.
Berganjak tidak, menangis pun tidak.
Dek kerana malu kat makcik jual nangka tu,
saya beli jugak.
She always wins!
Kedegilan dia lah yg jadikan dia a fighter.
She fights for her life what?
Dia memang tegas dgn pendirian dia.
Degil. Sebijik mcm mummy dia.
Wei Ja, jom la kita tido nak,
Ya, tau, tak tidor polis tak saman.
Go ahead lah, berjaga lah sampai pagi pun.
Kita pakat bilang jam sampai cerah tanah k.
Ja...Hello...?
Dah tido pun dia, sikit tak cakap..
Look at me,
Mummy pulak yg duk terconggok sorang sorang kat sini.
Adoiii...Ja, kalau Ja tak ada,
dgn siapa lah mummy nak kongsi kesepian malam nanti?
Kalau mummy pula tak ada,
siapa lah yg akan tunggu Ja lelapkan mata sambil pot pet pot pet di tepi katil Ja?
Dah. Full Stop!
Kalau merapu, memang tak kira masa.
Good night ebribodih!




4 comments:

Anonymous said...

Salam Aunty Hani, just wondering if Ja is on Levodopa? Praying always for better tidings for Ja, you and family.

Granny Hani said...

no dear, she is not.

Anonymous said...

There are several studies showing positive improvement particularly in young Patients who were in a PVS state secondary to acute hypoxic brain injury. Obviously I dunno Ja's exact condition and whether its applicable. Just wondering if its worth asking. The medicine is not expensive, easily got and well tolerated. Never leave any stone unturned some people say. It's just my humble thoughts..take care aunty..take care Ja..

PuTeRi said...

salam aunty. Even saya hanya tahu aunty dan kak ja melalui alam maya, saya doakan yang terbaik untuk aunty,kak ja dan family. InsyaAllah. Aunty seorang yang kuat,demi anak-anak. Respect! Aunty, kak Ja, fighting!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...