Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, September 3, 2013

sebijik macam bibik.

Best laa hari ni.
Semua kerja beres pagi pagi lagi.
Ja dah cantik berbedak dan tidor nyenyak macam bayi.
Sedap jugak kerja sendiri, boss sendiri.
Ikut suka kita nak buat apa, waktu mana atau bagaimana.
Aku lah boss!
Cuma bezanya dgn masa jadi cikgu dulu ialah,
GAJI
Dulu cukup bulan terima gaji
La ni kerja tak bergaji
Tak apa lah, tak ada gaji pun
Hati cenang dan bebas dari arahan dan 'deadline'.
Dosa pun kurang bila duk kat rumah ni,(Agak saya laa)
Nak ngumpat pun tak ada geng.
Nak ternak body secara kumpulan pun payah.
Duk sorang sorang gini lah,
Saya hanya berseluar lusuh dan Tshirt lebih saiz.
atau bermaxi cotton atau long skirt dgn blouse.
Baju kurung kain sutera ke, kain bling bling ke,
semua dah berkubur dalam almari.
Saya keluar menyapu kat tepi pagar rumah,
Postman (post laju) singgah.
"Bik, majikan kamu ada tak?"
Huhuhuhuhhuuuu.....!
Ringan jer batang penyapu ni  nak terbang kena batang hidung budak bertuah tu..

5 comments:

shaliza said...

bagi jer ticer:-)hehehe

Dah sarapan ke belum pagi ni?

Kakcik said...

huhuhu...

Anonymous said...

Pulop..hehe...lawak sengoti

Anonymous said...

Hampeh nye postman. Hehe.

Anonymous said...

Huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...