Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 27, 2013

Manis itu sedap!

Kalau di lahirkan semula saya tak nak dah jadi saya,
Saya nak jadi semut.
Makan gula tapi tak kencing manis.
Saya ni suka kueh tradisional yg manis manis.
Suka pastry, puddings, cakes, cookies,chocolates and ice creams.
Suka semua makanan manis.
Sekarang ni dah berusia mcam ni, takut nak makan byk sangat.
Tskut di hinggapi penyakit kencing manis nanti.
Hati nak makan yg manis2 saja, mulut nak juga tapi minda larang.
Kadang2 orang sebelah larang, nyampah betul!
Tak best la asyik kena saman jer kalau termakan manis lebih dari kuota.
Nak makan pun kena sorok2...
Agaknya mereka yg dah ada kencing manis tu jeles kot,
tu pasal lah duk tegah saya dari duk telan gula lebih.
Best kan jadi semut,
boleh makan manis banyak mana pun.
Nak jadi semut hitam, tak nak jadi semut merah yg menggigit tu.
Satu lagi sebab nak jadi semut.
Ramping!
Hehehehee...

2 comments:

Anonymous said...

jom kita jadi semut kerengga?

semut zaman sekarang dah pandai jaga kesihatan.. depa dah reti minum air kosong..

Aku Bapak said...

tapi Kak Hani, gula juga punca semut lekas mati lemas...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...