Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, September 19, 2013

kalau

Kalau saya mati, macam mana dengan Ja?
Siapa yang boleh urus Ja?
Bila rasa tak sihat biarpun hanya sakit kepala yg sedikit,
tidak ada lain yg terlintas di minda.
Takut untuk uzur.
Takut untuk tak sihat.
Tuhan dah ada jawapan bagi soalan bodoh saya tu.
Kerana hanya Tuhan saja yg tahu lah saya jadi risau.
Saya tak tau dan kalau setakat yg saya tau,
tidak ada siapa pun yg boleh luangkan masa sepenuhnya untuk jaga Ja.
Saya ni,
tak layak untuk sakit sedikit pun.
kalau boleh tidak boleh rasa sakit langsung.
kena sentiasa sihat dan gagah.
tapi saya ni manusia biasa,
masa sakit saya akan tiba juga..
Duk fikir pasal sakit pun dah buat saya sakit kepala.
Fikir dan cari penyakit.
Aduhhhhhhhh...Tuhan, berdenyutnya kepala saya!

1 comment:

Anonymous said...

Jangan bimbang...jgn risau..Dia dah ngatur yg terbaik..pasrah sj pd ketentuanNya..yakinla yg Dia xkan mzalimi hambaNya dgn dugaan yg x mmpu ditggung olehnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...