Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, September 8, 2013

Dia yg pernah menangis di bahu ku.

Dia pernah saya tolong sewaktu dia dalam kesempitan dulu.
Tak ada siapa yg pandang dia di waktu tu,
Saudara lari menjauh bila dia dilanda masaalah kewangan.
Tapi saya amat kesihankan dia.
Dia seorang yg jujur dan setiap kali saya hulurkan bantuan,
dia akan cuba bayar balik walau pun secara beransur.
Sebenarnya setiap kali saya hulurkan bantuan,
saya tanam dalam hati yang kalau dia tak bayar pun saya niat sedekah saja.
Keadaan dia masa tu memang nampak macam mustahil dia boleh bayar balik.
Atas dasar kasihan saya bantu dia.


Semalam dia datang setelah baru dapat tahu berita mengenai Ja
Dia menangis teresak esak.
Dia sedekahkan bacaan yassin dan berdoa di tepi katil Ja.
Hari ni dia datang lagi..Begitu lah dia kerana kata nya itu saja yg mampu dia bantu.
Dia ingat sangat lagi yang saya lah satu2 nya orang yg pernah bantu dia dahulu.
Dia tak lupa budi. Dia ingat segalanya.
Bersusah payah dia carikan air tawar buat Ja.
Dia bekalkan Ja dgn air Zam Zam.
Dia solat hajat pohon kesembuhan buat Ja juga.
Alhamdullilah,
Saya masih ingat dulu,
Saya katakan pada dia..
"Kak Dah, Nie tolong Kak Dah ni ikhlas, tak nak balasan apa apa pun..."
DIa menangis dan berkata..

"Macam mana lah Kak Dah nak balas budi Nie pada Kak Dah.."
Tengok lah kak Dah,
Hari ni Kak Dah pulak yg bantu Nie.
Kak Dah pulak yg sedekahkan anak Nie doa yg panjang.
Tuhan maha kaya.
tidak sia sia Nie kenal seorang kawan yg bernama Kak Dah.

Di waktu2 begini bila ada yg ikhlas membantu, hati sangat terharu....

3 comments:

ieda said...

moga lebih ramai yang berdoa untuk kesembuhan Ja...

ma yusoff said...

turut sebak di dada...

makcu B said...

Dia yang kurus dan tulus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...