Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 27, 2014

Rasa mcm pendatang...

Tak tau lah, di tempat baru segalanya baru.
Hari pertama di sini ada jiran yg bertamu, kunjungan yg membawa erti kehadiran saya di kejiranan ini di alu alukan.
Daerah ini senyuman lebih murah, kiri kanan ada senyum yg ditawarkan.
Berlainan dgn daerah lama saya yg mana kami semua duk dlm rumah saja, tak pernah keluar kecuali berkereta,
Semua jiran lama saya tu non malay dan we just mind our bussiness.
Kita hanya menyapa bila kebetulan bersua muka atau kebetulan melintas depan mata.
Sekadar 'having a good day?' atau hanya senyum.
Setahun sekali waktu perayaan dpt atau bagi hamper, tu jer.
Tapi saya selesa mcm tu, dah dari kecik mcm tu.
Saya tak pernah tinggal di taman perumahan yg majoritinya kaum saya, bangsa saya dan agama saya.
Risau jugak takut tak pasal2 dpt label sombong.
Saya tak tau apa patut saya buat.
Should I go n give them a visit? Salam kenal gitu?
Or should I let time take cares of it?
Entah.
Petang semalam anak saya ke rumah nenek dia yg selang beberapa biah rumah saja dari sini.
She came home telling me that she loves being here, friendly faces are everywhere.
Anis, mummy tak berani nak comfirm lagi bab happiness tu.
Kena tengok dulu, blend in dulu...
Doa pada Tuhan agar di sini lebih baik.
Please God, I know you are hearing.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...