Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, March 18, 2014

Ya, saya masih celik.

Dah pukul 2 pagi.
Benci tul kslau mata buat perangai.
Tengok saja lah subuh nanti, mula lh ngantuk.
Tak payah orang lain, mata sendiri yg dera tuan nya.
Bila tak tidor malam yang paling merisaukan saya ialah tumpuan saya pada pengajaran esuk nanti.
Tak kan nak tidor dlm kelas mcm cerita P Ramlee,
Cakap pasal kerja ni satu hal jugak.
Saya ni dah tak berminat sungguh nak teruskan kerjaya saya ni.
Terpaksa saja ni.
Kerana kesiankan murid2 saya cuba juga mengajar mereka.
Saya sebenarnya memilih untuk cuti tanpa gaji sehingga sampai kelulusan pencen, tapi GB  menasihati saya supaya hadir juga ke sekolah.
Katanya urusan cuti tu memayahkan.
Kemungkinan juga tidak di luluskan.
Saya akur, ye lah bukan srnang nak dapatkn guru ganti tambah2 guru dua bahasa.
Maka dgn hati yg berat, saya teruskan dulu masuk kelas keluar kelas,
Hari2 saya menanti kelulusan permohonan pencen optional saya tu.
Saya hanya mengajar, kerja lain saya dah tak berminat.
Jangan salahkan saya kalau saya tidak aktif seperti dulu.
Terus terang saya tak nak jadi cikgu lagi.
Tak nak kerana tak mampu menanggung tanggung jawap itu.
Tanggung jawap saya yg lebih menuntut tenaga saya, kesediaan mental saya dan kestabilan emosi saya, perlu saya hadapi sekarang.
Kalaulah saya boleh beri tumpuan pada keluarga saya, tanpa perlu gangguan dari tugasan sekolah, alangkah lebih tenang lh saya.
Tapi apa daya saya..
Dalam situasi saya sekarang, hanya Tuhan yg memahami..
Tengok lah, malam ni contohnya...
Terkebil kebil jam ni..
Cepat la luluskan pencen saya tu.........

1 comment:

Anonymous said...

It's amazing to pay a quick visit this site and reading the views
of all friends about this article, while I am also eager of getting familiarity.


Here is my weblog: one pixel one dollar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...