Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, March 20, 2018

Biar lah

Bila kehidupan orang lain lebih penting dari kehidupan sendiri,
Bila keperluan orang lain menduduki senarai wajib selesai.
Bila kemahuan orang lain lebih perlu di utamakan
Bila kehendak orang lain lebih mustahak
Bila kemudahan untuk orang lain harus di ambil kira
Maka
Tidak ada apa lagi yang boleh aku kata.
Pujuk lah diri sendiri
Tahan diri
Jangan tayang emosi
Simpan tangisan
Kurung kesal dari meliar
Pesan pada minda supaya ajar hati untuk redha,
Kelmarin boleh saja telan segala yg terbuku
Hari ni pun masih boleh
Esuk insyaAllah terus boleh.

Maka Tuhan ku,
Maafkan aku, ampuni aku..
Aku yg seringkali kurang sabar dan
Mementingkan diri sendiri
Dan iman yg senipis kulit bawang
Menjadikan aku keluh kesah
Dan rasa tidak puas hati
Tuhan,
Aku insan pendosa.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...