Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 14, 2018

Tak tau

Tak tau la esuk2 macam mana nasib saya.
Entah saya akan terus diizinkan berada si daerah ini
Atau
Saya tercampak kembali ke daerah lama
Entah kehadiran saya masih di perlukan
Atau
Pandangan jemu itu perlu saya fahami
Pandai pandai lah undur menarik diri.
Tak tau la esuk2 kalau panjang umur,
Entah saya hingga ke akhirnya bertemankan duka
Atau
 saya akan bertapa sendirian di ceruk sepi.
Membungkus rasa utk tidak dikongsi
Selama ini pun tidak pernah berkongsi.
Entah saya seperti sampah terbuang
Tua bersendirian sedangkan dalam mimpi,
Alangkah manis nya jika tua berteman.
Atau
Dari menadah simpati, meminta perhatian
Saya lebih rela menjunjung harga diri
Kerana saya bukan pengemis cinta.
Masa depan saya hanya Tuhan yg tahu.
Jalan yang saya lalui masih kelam
Bersimpang siul entah mana tujuan.
Semakin hari hati semakin berkudis
Seperti pesalah yg menunggu hukuman mati
Saya membilang nasib menghitung peduli.
Kalaulah esuk2 diri tercampak di mana sekali pun,
Saya redha dan cukup sedar diri.
Apa sangat la bakti dan budi saya selama ini.
Hanya sebesar debu di telapak kaki.
Saya tidak pinta penghargaan
Tidak perlu pingat darjah kebesaran.
Berkorban segala hanya kerana sudah begitu nasib saya.
Saya manusia yg sentiasa tidak sempurna
 tidak pernah sempurna
Dan tidak akan jadi sempurna
Tidak berhak untuk meminta minta
Sedar diri.
Akur pada ketentuan.
Tidak apalah manusia tidak pandang,
Cukuplah dgn perhatian dari Mu Tuhan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...