Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, October 14, 2018

Dah cuba dah

Nasihat dari doktor..
Cuba elakkan dari makan ni..
Aiskrim
Puddings
Donuts
Kek
Cookies
Jelly
Kuih tempatan yg manis2
Sweet pies n tarts
Sira apa2 pun.
Pengat apa2 pun

Jugak jgn makan ..
Nasi putih byk sangat
Nasi lemak no no no..!
Nasi minyak pun tak leh
Roti canai
Makanan goreng
Fast food
Lemak dari ayam,daging..
Pulut..segala jenis pulut.
Pulut manis? Jangan sekali kali.

Makan sikit jer ni
Rambutan
Duku dokong
Nangka
Durian
Mangga manis
Cempedak

Doktor,
Ada tak ubat untuk musnahkan selera saya?
Masaalah saya ni selera memang 1st class.
Semua benda ni saya suka makan.
Please lar tolong cipta ubat untuk sekat selera.
Than it wont be this hard to control my food intake.

Ok doktor, I will try my best.
No cheating.no no no.
Esuk saya diet k.
My diet starts tomorrow.
Always tomorrow.


1 comment:

DonnaSha said...

... as we always know
.. there are no tomorrows
.. there is only today

#peringatanuntukdirisendirijuga
#kearahgayahidupsihat
#journeytofitness
#wajibhukumnyajagadirisendiri
#nothingtolose

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...