Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, October 29, 2018

Tak berapa manis dah...

Dalam gigih nak turunkan bacaan paras gula dalam darah,
sekali sekala datang juga rasa putus asa.
Apa tidak nya, gigih buat exercise bagai,
makan pun bersukat.
Nikmat selera terbatas.
Sekali bila check, bacaan duk camtu jugak.
Frust nonggeng
Jam tu mula la rasa nak give up.
Go to hell with briskwalking
Nak hadap segala makanan yg terlintas dlm kepala
Dah tak larat nak teruskan dah.
Kalau perlu makan ubat bagi pesakit kencing manis pun takper.
Haduhhhh....
Cepatnya saya mengalah
Cepatnya saya putus harap.
Baru sebulan pun.
Doktor kata tunggu 3 bulan.
Baru adacperubahan.
Ya lah ya lah.....

Pagi tadi saya check paras gula saya.
YES....!
Yahoooooo.......!
Turun dah sikit.
Sikit pun jadi lah.
Just to give me the strenght to go on trying.
Lalalalalalalalalaaaaa.......
Happy giler.
Alhamdullilahhhhhh....
Syukur pada Mu Tuhan.

2 comments:

Anonymous said...

Hai Kak Hani...i m yr silent reader. Terpnggil nk menulis based on experience sndiri. Sya penah kena mcm akak. In fact now still berjaga2 makan. It takes ard 3 to 5 mnths utk trunkan reading gula tu n 1 year utk dptkan yg cantik semula. Jgn give up ye kak. Leafy vege n salad2 tu makan evry meal. Sya juga ambil beras basmathi n bwk bekal evday to ofice to make sure i can obey my dietary restriction. U will get d reading u want. Dont give up. Best of luck ye kak.
Idanis

Unknown said...

Tq tq tq...A good moral support for me.
Thank you Idanis, you help me with your words.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...