Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 1, 2019

Rezeki

Lori berhenti depan rumah
Nak beli besi buruk
Kebetulan saya ada benda nk dihapus kira.
Dapat jugak duit beberapa ringgit.
Kebetulan ada budak2 sedang bantu saya mengemas laman.
Duit tu saya sedekahkan saja buat mereka.
Walau hanya beberapa ringgit, mereka suka sgt.
Rezeki mereka.
Petang tu saya keluar dgn anak.
Niat nak dinner outside.
Waktu tgah tunggu makanan sampai ke meja,
ada org tegur.
Kawan arwah suami saya rupanya.
Sembang2 sekejap dan dia berlalu.
Kami terus mengadap pinggan.
Sedap, menu western.
Dah siap makan saya bangun ke counter bayaran.
"Dah settle kak, Dato A**** belanja".
Alhamdullilah.
Ada orang murah hati jelaskan bil makan kami.
Rezeki kami.
Semoga Tuhan murahkan rezeki orang
yg belanja kami makan tadi.
Teringat doa solat dhuha.
Jika rezeki masih di langit, turunkan lah...
Sesungguhnya hanya Allah yg mengetahui segalanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...