Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 30, 2019

Selamat pagi

Dah pukul 7 lebih dah.
Benda perlu buat dah berbaris menunggu.
Hari ni tak ke masjid sebab ustaz ngaji tu cuti.
Jadi niatnya nak keluar jugak nanti, nak gi ziarah mana2 kawan2 atau sedara yg tak sihat.
Sepatutnya dah ziarah tapi kekangan masa menyebabkan ziarah tertunda.
Lepas urus semua kerja wajib kat rumah ni nak keluar lah.
Beginilah saya, tak kan keluar kalau tak bereskan apa yg patut dahulu.
Saya tak suka pulang ke rumah nanti ada benda kena buat.
Dah la letih, kena terus sambung kerja yg patut di buat awal pagi.
Seboleh bolehnya saya akan make sure everything is in the right order.
Kalau perlu masak untuk lunch pun saya masak siap2.
Balik nanti kalau lambat sikit pun anak negeri tak lapar.
Dalam kepala ni time table sentiasa kena up to date.
Time table berubah ikut kepentingan.
Yes, be organized.
Tapi masaalah jugak.
Bila saya sentiasa pastikan segalanya terurus, seringkali bercanggah dgn anak2.
Mereka tu entah ikut jejak siapa lah, suka buat kerja last minute.
Macam pahat dgn pemukul.
Kalau tak gitau tak buat.
Pening batu jemala patek laaaar
Mereka kata saya ada OCD.
Obsesive Compulsive Disorder.
Semua benda nak teratur.
Semua kerja nak kemas
Mata duk intai apa yg nampak tak eluk untuk dibetulkan.
Hai la anak, nasib baik mummy macam ni, kalu mummy jenis yg suka sepah barang macam mana?
Tak malu ke kalau kawan dtg rumah?
Hentam jer la anak, apa pun mummy kamu ni memang macam ni dari kecik.
Pantang tgok benda separuh jalan, kena bereskan jugak.
Ok ok, nak masak breakfast dulu ni..
Jumpa lagi di sini pagi esuk insyaAllah.
Byeeeee.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...