Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 29, 2019

Jadual lena ku.

Kenapa lah masa tidur saya berubah teruk ni?
Kalau malam, masuk jer magrib, mata lah layu.
Ngantuk sangat sangat.
Tido tak tunggu isyak dah.
Tidur dulu 1 pusingan.
Solat isyak bila bangun nanti
Itu baru 1 masalah, satu lagi ni lagi dasyat.
Dah tido awal mula la bangun pun awal.
Kul 3 dah tersedar dan mata dah butang.
Solat isyak sekali tahjud, settle.
Problem nya selepas muka dah tersentuh air, berwudhuk,
Puas pejam semula tapi tak mau nya lena.
Jadi, dari paksa diri untuk tidor lagi baik saya buat kerja lain.
Saya mengemas rumah
Saya update blog
Saya tgok movie
Saya solat sunat, ngaji dan
ulangkaji pelajaran bahasa arab saya tu.
Orang lain sedap dibuai mimpi,
saya segar bugar mcm dah pagi.
Tu pasal la bila org lain bukak mata di pagi hari nanti,
rumah dah kemas terurus...
Sarapan dah terhidang.
Pakaian dah di ampaian.
Dan saya?
Time tu lah mata mula mengantuk semula.
Lepas siram pokok saya berlunjur depan tv
Tunggu dhuha dan tunggu untuk tidor.
Kul 10 pagi orang lain baru nak mula melangkah,
Bagi saya kul 10 mata baru rasa berat, mulut asyik menguap.
Tidur sekejap jadi lah, setengah jam gitu.
Tidur sekejap sebelum ke pasar atau keluar ke mana2.
Begitu la rutin tido saya akhir2 ni.
Pelik kan?
Tak serupa orang tapi tak jadi masaalah pun.
Saja jer nak cerita sebab sekarang kul 4 pagi dan
saya dah tak tau nak buat apa lagi....
Hai la mata....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...