Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 13, 2021

Apa khabar Norhayati..

 Dia menangis

Saya pun menangis

Dia menangis kerana saya meninggikan suara.

Saya menangis kesal kerana buat dia menangis.

Haduhh..teringat cerita lama.

Dia seorang murid yang istimewa.

Norhayati, cantik nama nya secantik tuan nya.

Sayang sekali dia murid lembam.

Berada di kelas paling corot, tidak tahu menulis dan membaca.

Tidak ada sepatah perkataan pun yg keluar dari mulut dia sepanjang saya ditugaskan untuk mengajar di kelas itu..

Hari ni sewaktu saya mengemas buku2 lama saya, terpandang sekeping kertas terselit di antara helaian buku2 tu.

Sebuah puisi lama saya buat norhayati.


Norhayati, kamu tentu dah dewasa sekarang. Semoga hidup kamu tenang damai.Semoga Tuhan permudahkan setiap urusan kamu.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...