Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, November 17, 2021

Belum subuh dah merapu.

Pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun lain dah, sebulan lebih2 lagi tahun baru. Sepanjang tahun ni apa yang dicapai? Apa yang terlepas? Apa yang boleh dibanggakan? Apa yang merugikan?
Kita hari hari sibuk memanjang. Macam macam jenis sibuk. Lain orang lain sibuk nya. Sibuk kerja, sibuk tak kerja. Sibuk ke sana sini, sibuk tak kemana mana.
Tak kisah la kan, janji bahagia. Payah ke nak bahagia? Kalau redha dengan apa yang dah jadi bahagian kita, bahagia lah kita. Kan? Mudah sangat bunyi nya tu.
Meh nak cerita apa yang saya dapat dan apa yang saya hilang setahun ni...
Yang saya dapat ialah dosa dan pahala(InsyaAllah). Harap2 banyak dapat pahala dari dapat dosa..
Yang saya hilang ialah usia. Makin hari makin nipis sisa usia yg berbaki. Makin tua dan makin menghampiri mati.
Allah hu Akhbar, hanya Tuhan sebaik baik perancang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...