Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 17, 2021

Rezeki

Dah azan zohor.
Singgah sini sekejap untuk beli air kelapa.
Beli 2 gelas rm4.
Hulur duit rm5
Cakap kat adik tu keep the change.
Terkejut saya laaa
Adik tu beria ucap terima kasih.
Cium2 duit tu lagi
Siap doakan saya murah rezeki. Aaminn.
Tak tau pulak saya duit balance rm1 tu begitu dia hargai
Tak terpikir pulak saya dia sampai seronok begitu sekali.
Rm1 jer pun
Saya pulak yang rasa segan.
Sedekah sekecik tu jer pun.
Kalau boleh tak nak cerita kat sini tapi terpaksa cerita sbb nak support dari semua yg berdekatan.
Cerita adik ni...
Saya dari kul 10 dah bukak warung.
Hari ni mendung tak ada orang singgah beli air kelapa
Baru niat nak tutup warung sekali akak singgah.
Rasa bersemangat nak terus berjualan la pulak.
Itu cerita adik tu.

Dik, dalam rezeki akak ada rezeki adik.
Hidup ini memang begitu.
Yang kita tak jangka sering terjadi.
Terus kuat dik!
InsyaAllah ada lah tu rezeki adik nanti.
Go dik go.
Kepada yang lalu depan warung adik ni, singgah la..beli la..support la usaha adik ni cari rezeki halal.
Lagipun air kelapa dia sedap manis secukup rasa, isi kelapa pun tak kedekut.
Rm2 segelas bukan rm20 pun.
Kita bantu sama kita.

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...