Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 23, 2009

Apa daya ku

Kadang kadang aku ingin menjadi pohon yang subur rimbun
Bukan nya yang kering rantingnya dan menanti hujan menyapa
Sedang mentari hangat membakar perdu..
Layu…lesu

Kadang kadang aku ingin menjadi bintang yang menghiasi malam
Bukan nya bulan yang suram dan sepi
Bersaorangan mengayam mimpi di dada malam
Sepi..sunyi

Kadang kadang aku ingin menjadi pasir yang menyapa setia nya ombak
Bukan debu dan habuk yang beterbangan mencari tapak mendarat
Di telapak kaki pun tidak layak
Hina dan terpinggir

Kadang kadang aku ingin jadi insan yang mewah kasih sayang
Bukan nya sepanjang hayat menunpang kasihan
Menagih rindu yang palsu
Setia yg rapuh,
Cinta yang roboh

Apa daya ku.
Apa daya ku

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...