Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, February 24, 2011

Dah tau gemuk kenapa tak diet?

Aik, awak tanya saya soalan cepumas ni..
Buat apa saya nak diet?
Ingat senang ke nak gemuk macam ni?
Bukan semua orang boleh mengembang macam belon ni.
Orang2 yang terpilih saja...Saya la tu.
Bukan setahun dua menternak anak lemak.
Dari mula kahwin dulu berat 48kg hingga sekarang berat.**kg.
(Bukan tak nak cakap berat badan sekarang tapi sementara ni biarlah rahsiaaa).
Proses kurus ke gemuk ni memakan masa lama.
Hampir 30 tahun baru nampak hasil.
Hampir sama lama dengan usia anak gajah.
Bukan sikit2 modal untuk gemuk.
Tanya hubby saya kalau tak percaya.
Hari hari kena pastikan cukup makanan berkhasiat.
Makan cukup, senang hati, tidor nyenyak sampai pagi..
Peti ais tu pastikan yang boleh muat empunya badan kalau di kosongkan.
Tapi tak pernah kosong punn..Sarat ber isi
Kalau lah saya di takdirkan kurus semula,
Payah dah nak cari yang banyak daging seperti saya ni
Ternak lembu pun belum tentu dapat daging sebanyak ni.
Kira berbaloi lah hubby saya pelihara saya..
Pas tu kenapa awak bising2 duk suruh saya diet?
Hubby saya tak suruh saya diet pun.

"Kata dulang paku serpih,
Jgn suruh suruh kita diet, berat badan awak tu yg melebih lebih..".

Shyyyy.....!Tu pasal lah dia diamkan jer..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...