Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 12, 2011

hERAN BETUL LAH SAYA.

Saya tak reti. Sungguh, sikit tak tipu. Saya duk baca blog orang lain dengan entri2 mengenai cara2/etika berblogging, apa yang betul, apa yang salah..begitu cara untuk ramaikan pembaca, untuk increase traffic..iframe, tumpang/curi...ish, tak faham lah saya.
Saya hanya tahu type N3 baru bila terlintas sesuatu di kepala. Dah tu lega kepala otak bila yang tersirat dah saya suratkan. Sapa yg baca tu saya hargai dan seronok bila ada yang sudi bagi komen/kongsi pandangan. Kalau tak ada siapa pun singgah dan baca apa yang saya tulis, saya andaikan apa yang saya tulis tu tidak menarik untuk di baca and it doesn't matter.Bukan menulis untuk menjadi famous atau apa, saja suka suka.Saya tak kisah sangat pasal nak kan ranking itu ini. Bukan itu tujuan saya berblog. Mungkin tujuan orang tak sama, lain padang lain belalang.
Bila saya baca kat blog2 lain pasal menceroboh atau memancing trafic ni saya tak faham betul.Kenapa macam tu? Agaknya saya yang 'Greenthumb' pasal blogging ni tak patut masuk campur. Memang sah banyak yang perlu saya belajar untuk sampai ke tahap tu. Dah tua tua ni sempat ke belajar? Mau ke otak ni terima benda3 baru ni...Fenin..Fenin..
Apa yang saya tahu? Ok, ini yg saya tahu. Saya tahu menaip N3 bila hati saya rasa sedih,gembira,marah atau teruja.Menulis pasal kehidupan saya dan keluarga saya.Bukan kerana keluarga saya hebat tapi kerana saya sedar keluarga saya dan saya tidak dapat lari dari menjadi manusia biasa..(Sometimes its ok to make mistakes).Begitu juga bila ada apa2 yg saya rasa menarik dan saya nak kongsi. Mana tau orang lain belum tau apa yang saya tau..Seronok dapat berkongsi maklumat di sini.(kadang tu maklumat tak sahih pun..ngumpat sikit2 tu biasa lah). Isu2 sensitif saya tak sentuh..politik ke, pasal VVIP ke..No, no, no!
Tengok lah saya pagi ni...Pagi pagi dah merapu entah apa apa.Terima kasih kerana sudi 'bear with me'.Semoga pagi ini kita mendapat keberkatan.Sekian dulu tazkirah pagi Sabtu dari saya, wabillah hi taufiq walhidayah,wassalamualaikum...........
JOM BREAKFAST 'NASI KERABU AYAM BAKAR PASIR HOR'.

4 comments:

nidus2 said...

Lebih kurang jah kita nih....
Bilo MP3 nak bunyi nyo?

Kito make nasi kerabu Mak Da Salor.

zul permatang badak said...

....Betul tu cik Hani..... mengapa nak paksa orang singgah rumah kita ......sedangkan kita gagal menyediakan juadah terbaik untuk dihidangkan pada tetamu.........begitulah kita gunakan tempat ini sebaik mungkin...untuk meluahkan pendapat mengenai apa saja...apalah yang ada pada nama....saya pernah merasai saat itu....ia tak bertahan lama.....

mengapa mengejar popular.....orang melihat kita tidak sehebat mana....apa yang kita persembahkan hanya ayat SMS.....tersedak sedak, susah nak baca.....

akhir kata dari saya.....siak gege.....jange charo kut oghe....

Sally said...

Salam,
same lah kite..menulis kerana passion. Ada yg tanya Sally kenapa x make money dgn blog? Knp x daftar Nuffnang...Sally kata : nuffnang tu ape?hehehhh..

Granny Hani said...

Pak nidus, Sally dan zul,
kita jadi diri kita sendiri sajalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...