Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 2, 2011

Dia mendahului saya.

Inna lillah..
Kawan saya,Aba telah pulang ke rahmatullah.
Breast cancer stage 4
(Pembunuh dalam senyap..Aba tidak pernah tau dia diserang cancer)
Saya mengenali dia melalui alam cyber.
Facebook.
Saya dan dia selalu compare notes/exchange notes.
Sama perempuan ni kita cepat rapat.
Tambah2 sebaya.
Saya susuri facebook untuk mencari wajah dia.
Saya temui dan saya merasai kehilangan dia.
Sebak juga bila saya tengok komen2 yg dia tujukan kepada saya.
Lawak dia telah mengubat duka saya,
Lawak saya sering mengubat duka dia juga.
Tambah sebak bila saya baca kembali message dia kepada saya.
Message terakhir dia sebelum dia di masukkan ke wad.
Kata nya..
"Hani, saya nak gi check up lah, sakit belakang ini menjadi jadi..Ada tak orang mati kerana sakit belakang? Soalan bodoh dari saya dan memerlukan jawapan bodoh dari Hani..hehehe,balas msg ni jgn malas2.."
Ya, saya balas msg dari dia tu..Saya cakap..
"Awak tau Aba, kubur dekat rumah saya tu, semua yg mati kerana sakit belakang la tu..Hahaha!
Dah, gi klinik cepat2..."
Maafkan saya Aba, saya tak sengaja, saya gurau saja.
Sungguh saya tak sengaja.
Aba, maafkan saya.
Semoga roh Aba di tempatkan diantara orang2 yang beriman.
Amin.
(Saya masih kekalkan Aba sebagai kawan di dalam list of friends saya di facebook..)

2 comments:

roslaini saad said...

Innalillahiwarojiun.....
Al fatihan untuk beliau...kita juga pasti akan menyusuri yang sama satu hari...hanya masa yang menentukan..

Granny Hani said...

Yer, kita hanya penumpang sementara di sini, menunggu masa sampai di destinasi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...