Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, July 7, 2018

Bangku ini tak tau

Di penjuru taman saya yg seluas sekangkang kera tu...
Ada sudut untuk duduk, untuk melepas lelah.
Dulu di sini lah sudut saya ambik angin
Pagi ke petang ke..
Di sini teduh, tenang dan damai
Orang dari luar pagar tak nampak.
Orang dari dalam rumah tak tau..
Boleh duduk lama lama pun.
Tengok langit, tengok kucing berlari mengejar arnab
Tengok pokok, tengok rama rama...
Best duk di sudut ni
Sekarang sudut ni dah berubah ..
Dah tak jadi sudut yang menghiburkan hati ni.
Sekarang ni lah sudut tangis
My crying corner.
Saya duduk di bangku itu melayan rasa
Menangis semau nya
Hanya langit menjadi saksi
Hanya angin petang menyapu sepi dari hati
Di sini saya perhatikan jejak kelmarin yg tertinggal.
Masa yg terlalai
Dan mimpi yg berderai
Di sini saya cuba perah air mata biar kering
Tapi tak berjaya
Esuk bila duduk lagi, menangis lagi
Duduk lagi
Menangis lagi
Duduk dan layan rajuk
Tak perlu pujuk kerana
Hati yg degil tak dengar kata.
Ok Hani, go ahead.
Cry your heart out!
Huhuhuhuhuuuuuuu.....!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...