Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 3, 2018

Perut menyanyi nyanyi

Oleh kerana saya masih dalam edah,
Saya hadkan aktiviti di luar rumah.
Lain perkataan, saya tak keluar rumah lah.
Keperluan yang sunat2 tu saya KIV dulu..
Takper, pilih untuk tidak keluar, bahagia begitu.
Cuma masaalah nya..
Bila terlintas nak makan itu ini.
Problem jugak laa...
Kalau nak masak kena beli bahan dulu.
Bila orang lain yg beli bahan,  tak puas hati.
Kalau nak beli yg dah masak pun payah nak kena
Kita nak lain, orang belikan yg lain
Tambah2 tau saja lah saya ni memang cerewet.
Tau pun.
Ngaku pun.
Tu pasal la, terbantut kehendak perut.
Maka,
Terpaksa berpuas hati lah dgn apa yg singgah di pinggan.
Telan jer...bersyukur itu menambahkan sedap.
Esuk nak makan apa.....
Hmm...
Saya nak makan laksa yg makcik gemuk tu jual.
Nak makan ABC yg lebih susu dan byk jagung
Nak buah tembikai susu yg terlebih masak, nak blend buat minum petang.
Nak cream brule yg manis tu
Nak chicken pie bakery sebelah istana
Nak
Nak
Nak
Banyak la nak....
Ngada ngada sungguh!
Mungkin kah...bukan apa yg org beli tu tak sedap, tapi selera saya tumpul.
Selera masih tersekat dihati.
Marin kakak bawak pulut kuning yg saya cukup gemar.
Rasa nak makan sorang2 tak nak share.
Rasa x cukup sebekas
Tapi
Makan se cubit dah rasa kenyang.
Dah x leh nak telan.
Hati belum pulih begitu lah...
Pastu kenapa salahkan makanan?
Hani, bertabah lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...