Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 10, 2018

Cukup

Perlu ke saya saya jadi yang terbaik?
Yang tahap mithali gitu...Perlu ke ?
Anak mithali
Ibu mithali
Isteri mithali
Kawan mithali
Manusia mithali
perlu ke berusaha sehabis baik untuk tu?
Tak perlu kot.
Sepanjang usia saya, saya dah penat mencuba
tapi masih tak mithali hapa pun.
buat penat ada lah.
tak berbaloi kadang tu.
Buat bazir karen jer
Seingat saya laa
Sepanjang hidup saya,
setiap pengorbanan saya lebur begitu saja
buat baik di balas tuba
Bukan nak pingat untuk bakti
cukuplah dengn menghrgai sedikit saja
sikit saja, tak minta banyak.
Tapi apa yg saya dapat?
tup tup di permainkan
Di tikam dari belakang
Di tipu
Di pergunakan
Hmm...Tuhan ada
Saya percaya Tuhan ada perancangan yg terbaik buat saya.
biarpun hanya sesaat...
saya amat berharap sebelum saya pulang ke pangkuan Dia
saya masih sempat merasa sedikit bahagia.
Bahagia itu subjektif
Semoga hati dapat diubati
Semoga jiwa lebih tenang
Semoga bertambah keimanan
insyaAllah..

Cukup lah segala derita yg telah saya lalui...
Cukup lah.







2 comments:

#JMBELOG said...

TABAHLAH MENGHADAPI SEGALA DUGAAN.

aizamia3 said...

Samalah kita..
Pergi kau jauh2 masalah yang membeliti diri. Jangan kau buat diriku ini murung berhari2.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...