Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, September 9, 2018

Bertuah punya Si Pattah

Entah kenapa tiba tiba kucing tu buat perangai.
Berak atas karpet.
Tak pernah2 dia macam tu.
Pintu terbuka luas
Bukan terkurung pun
Pasir dia baru di tukar
Nak lepak dalam pasir pun boleh.
Saja ni....
Memberontak tak puas hati apa tah.
Berak la lagi atas karpet kalau berani.
Sekali aku sabar
Dua kali mungkin boleh sabar
Kalau kau ulang ulang kesilapan sama ni
Mau nya aku kurung kamu dlm sangkar kecik tu
Nak?
Sanggup?
Mengiau lah kamu kat dalam tu
Padan muka kamu.
Hari ni padan muka aku
Basuh kapet, cuci najis mu.
Hai la nasib....
Dah berak merata pandai nak manja manja...
Pandai buat muka 10sen.
Dah, gi main jauh jauh!
Tak mengenang budi langsung!
Bayar balik kos ikan rebus ku.
Kos pasir
Kos ubat cacing
Tu lah, aku dah cakap....
Dont make me angry
You wont like me when I am angry!

1 comment:

PeRdU cINta said...

Alahai Si Pattah...patah hati bila awak berak kat karpet...lebih patah hati tengok gebusnya awak...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...