Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 7, 2018

Melewati surah alinsyirah di pagi Jumaat..

Di saat saya merasakan Tuhan tidak makbulkan doa2 saya sebenarnya
Tuhan telah pun berbuat demikian.
Tuhan telah makbulkan doa saya dengan cara Dia.
Kerana hanya Dia yg tahu apa yang terbaik buat saya.
Yang saya pinta itu mungkin bukan semestinya yg terbaik buat saya.
Jadi Tuhan hadiahkan keputusan yang lebih baik buat saya,
yang mana saya tidak nampak sebelum ni.
Saya asyik merasakan doa saya tiris di celah jari..
Memohon dan memohon
Menangis dan merintih
Menanti bila lah Tuhan akan ambik peduli.
Allah hu...jahil nya saya.
Butanya saya.
Bodoh nya saya.
Rupanya...
Ini lah jawapan bagi doa doa saya
Ini lah pilihan yg lebih baik buat saya
Perancangan terbaik dari Tuhan buat saya.
Kerana Tuhan tidak benci saya, Tuhan sayang saya maka
Tuhan pandu saya kearah yg lebih baik.
Terima kasih Tuhan...
Diwaktu setiap pintu keluar seperti terkunci..
Disaat diri terasa terkurung
Gelap suram
Hati pecah bertaburan
Kelam...
Tiba tiba saya rasa tenang damai
Redha dan pasrah
Pintu2 harapan belum berkunci rupanaya
Masih terang jalan yg perlu saya jejaki
Saya perlu kutip cebisan hati dan mencantumkan nya kembali
Terima kasih Tuhan
Aku perlukan bimbingan dari Mu
Agar langkah ku tidak kecundang
Alhamdullilah
Syukur
Menerima segala nya dengan lapang dada.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...