Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 24, 2018

Pinggan tak retak, nasi tak dingin...

Ni nak cerita pasal cara2 nak berkawan.
Mood nak marah ni.
Bukan apa,
Kalau nak berkawan tu cuba lah mesra alam sikit.
Kalau kita tak layan tau pulak cakap kita sombong.
Kalau kita cuba nak sembang sembang, dia punya beku
ngalahkan air batu.
Kita tegur, tanya khabar 10 patah,
dia jawap sepatah.
Kita santai2 melawak dan nak kongsi gelak
Dia diam, kongsi' haha' pun takper jugak,
ini tidak..diam jer..
Kadang kadang kita mcm bercakap sorang sorang.
Entah mana mula, mana hujung..
Saya ni bukan apa...
Bila dia yg hulur salam utk sambung kembali persahabatan,
Saya terima dgn tangan terbuka..
Kecil tapak tangan, airport peng chepa saya tadah.
Tapi kalau dilihat pada situasi sehari dua ni,
Macam dia terlalu buzy utk berkawan.
Dah buzy sgt tu tak payah la nak berkawan.
Duk la buzy sorang2 kat mana2.
Saya x rugi apa pun...
Kawan2 saya dah cukup ramai dah.
Saya ok jer kalau awak tak ada pun.
Pelik kan?
Ada jugak orang macam ni.
Saya pun tak tau apa yg menyebabkan kami terputus hubungan selama ni.
Agaknya sikap dia tu dari dulu macam tu..
Tu pasal lah saya tidak rasa kehilangan pun tanpa dia.
Padan laaaa....
Dah sah betul nih!
Sorry la awak, bagi saya seorang kawan ialah seorang yg boleh kita kongsi cerita, kongsi masa dan cuba untuk menghargai kawan.
Kalau rasa tak ada masa, tak leh cari masa buat kawan, tak payah laa...
Setakat nak ngaku kenal buat apa.
Senang cerita kalau org tanya saya, saya kenal tak awak..
Saya akan jawap...
Pernah kenal tapi dah tak kenal.
Masa merubah segalanya tapi bukan awak.
Awak tak berubah.
Sombong dari dulu.
La ni pun sombong.
Nyampah pulak aku!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...