Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, September 22, 2018

Bila kamu ku hampiri..

Assalamualaikum...
Saya datang ni..
Menziarahi tempat bersemadi mu
Setelah 4 bulan 10 hari beredah dan berkabung
Hari ni kamu ku dekati
Buat pertama kali.
Dari rumah sewaktu mengatur langkah
Aku himpun segala rasa utk dipersembahkan pada mu
Untuk di kongsi seperti selalu kita kongsi
Untuk kamu dengar biarpun kamu sudah tidak peduli.

Saya datang ni...
Duduk di samping kamu seperti selalu
Nisan bisu seperti jugak kamu..
Ku buka surah yassin, menunggu tangisan reda utk mula membaca
Diam lah kamu di sini, tenang lah, damai lah
 dan dengar lah getar suara ku
Menahan sebak yg berombak.
Seperti rumput yg dibasahi embun
Hati lenjun.

Saya datang ni...
Membersihkan pusara mu
Mendoakan kesejahteraan mu
Sentiasa mendoakan walau selalu nya bukan di sini
Tak pernah lupa kamu
Ingat kamu..
Ingat segalanya tentang kamu

Saya datang ni...
Membawa sarat rindu seorang balu.
Kiriman rindu anak cucu
Kiriman sayang anak menantu
Segunung doa kami
Segalanya ku tinggalkan di sini
Tinggalkan di pusara ini.
Buat kamu.

Saya dah nak balik...
Tenang lah kamu di sini.
Selamat tinggal suami
Esuk saya datang lagi

Aku bangun dan berpaling utk pergi
Tapi aku menoleh sekali lagi
Mencari wajah yg hilang
Tidak ku jumpa.
Seakan lupa
Kami sudah berpisah alam rupanya.
Tiba2 sepi mengecutkan hati
Menangis lagi

Assalamualaikum arwah suami,
Mahu pulang tapi hati mau diam di sini
seakan
pusara merantai kaki.
Berada di sini membuatkan aku
Rasa dekat dengan mu.
Al Fatihah.





3 comments:

muhaini said...

Moga roh arwah tenang dan damai di sana. Aamiin ...
Hani ... you made me cry. You be strong OK!!

PeRdU cINta said...

AL FATIHAH..rindu yang mencengkam..

akuzle ayu said...

;-( speechless just tears running down as after almost 5 month then I got to know..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...