Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, November 21, 2018

Hati berkata kata tanpa persetujuan minda

Sim ra alif ba wau ta
Serabut
Betul ke saya eja tu?
Saya tak celik jawi.
Main hentam jer.

Ya, serabut.
Sangat2 serabut.
Hari ni rasa nak lari masuk batu belah batu bertangkup
Telan lah aku....makan lah aku..

Bila segala benda perlu di galas di bahu sendiri
Menjunjung tanggung jawap yg berbukit
Hati pecah.
Pedih
Payah

Tuhan, aku hanya nak habiskan sisa usia yg sedikit
Bantulah aku melangkah ke depan.
Sokonglah aku bila ku jatuh
Tegakkan ku bila aku condong.
Atau
Tamatkan saja riwayat hidup ku di sini, di saat ini.
Aku tau Kau menduga manusia sesuai dgn kemampuan nya.
Tapi aku dah rasa tak mampu sangat.
Allah hu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...