Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 24, 2018

Selamat datang tetamu ku.

Ramai pulak tamu yg singgah hari ni.
Pagi ada tamu, petang pun ada.
Kalau tau ramai nak singgah, dah tentu saya masak macam2.
Boleh makan ramai2,seronok.
Tapi saya frust sungguh sbb mampu hidang air dan kueh tunjuk sahaja.
Tak sempat nak masak pun.
Saya sebenarnya lebih suka kalau tetamu beritau lebih awal nak datang.
Senang saya nak sedia menu yg sepatutnya.
Boleh saya sedia awal2 ramuan,
Gi pasar awal2.
Nanti dah siap masak, tamu dtg saya x gelabah.
Kalau tamu dtg tiba2 tanpa gitau awal,
saya terkilan.
Bila sembang pun x leh fokus sbb dlm kepala duk berkira kita..
Nak jamu apa ?
Apa ada dlm peti ais?
Apa ada kat dapur?
Ke tak ada apa benda?
Hish! Ganggu mood nak membawang.
Alih2 masuk dapur buat teh bujang.
Serba x kena saya di buat nya.
Saya paling suka bila saya dapat masak
Tamu makan sampai licin.
Rasa puas.
Hmm....esuk ada tamu tak?
Agak2 ada tak?
Give me a call k.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...