Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, February 21, 2019

Bulan itu bukan aku

Tak kira lah besar ke kecik.
Bulan tetap menawan, cantik memukau.
Tanda kebesaran Allah.
Indah bulan di bersendirian di langit malam.
Sekali sekala di teman bintang bertaburan.
Kadang2 awan mengusik tenang
Sekejap saja bersembunyi di balik awan
Malu malu seperti perawan.
Saya duduk di tangga
Memerhatikan ciptaan Tuhan.
Kagum.
Kalaulah mampu terbang, mau menyentuh dada bulam
Mau bisikan rasa hati yg terpendam.
Bulan...
Ajarkan aku untuk gagah seperti mu
Untuk terus bersinar walau malam kelam
Untuk terus memukau ...
Ajarkan aku untuk tidak sunyi bila sendirian.
Tidak bergantung pada kehadiran ribuan bintang
Tidal rebah ke bumi walau penat berputaran.
Bulan....
Kita berbeza sebenarnya
Aku tidak akan mampu menjadi seperti kamu.
Kau tinggi di awam
Di puja dan di nantikan.
Aku hanya persis debu yg berada di telapak kaki.
Melukut di tepi gantang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...