Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, February 14, 2019

Saya betul ke salah?

Kita tidak akan dapat puaskan hati semua orang di setiap masa.
Tak perlu cuba pun.
Buat penat jer cuba.
Orang yg berfikiran sempit ni kerja nya nak cari salah orang lain saja.
Biarkan mereka...
Tak payah larang atau cuba nak betulkan.
Memang mereka tak akan berubah.
Biarkan.
Bagi saya....
Saya jalani hidup saya seada nya
Susah cara saya
Senang cara saya
Derita cara saya
Bahagia cara saya.
Kalau saya cerita pasal duka lara saya,
 itu hanya untuk bebaskan stress di hati saya
Sekadar berkongsi rasa
Bukan nya saya tak redha diuji,
Bukannya mintak simpati.
Berkongsi saja, tau tak maksud berkongsi?
Bukan nya untuk dikhabarkan di seluruh dunia
Sekadar di blog saya,
BLOG SAYA.
Begitu juga kalau saya tebarkan bahagia saya
Tak kira lah bahagia yg sementara atau
bahagia yg tidak sehebat bahagia orang lain,
bagi saya saya dah cukup syukur dan happy.
Tak kisah lah apa intepretasi orang lain.
Janji saya seronok bercerita di blog saya
BLOG SAYA.
HANYA DI BLOG SAYA.
Oleh sebab tu lah saya beritau hati saya,
ajar hati sendiri,
usah peduli.....
Kita hidup ni bukan untuk cari redha manusia.
Bukan untuk dapat rangking tersohor di mata manusia
Jauh sekali untuk jadi hebat.
Cukuplah redha Tuhan buat saya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...