Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 17, 2019

Lampu Aladin

Sekiranya saya ada lampu Aladin.
Apabila digosok akan keluarlah jin.
Jin itu akan berkata...
"Hei manusia...Aku akan makbulkan permintaan mu sekarang juga. Apa mau mu?"
Pasti aku berkata.
"Wahai Jin, aku hanya nak minta satu saja....
Kau berikan aku....
Tidor yg nyenyak selama 6 jam.
Tidor yg tidak diganggu
Tidor senyenyak bayi."

Sungguh.
Itu lah yang saya amat perlukan sekarang.
Terasa sangat penat dan
letih bila mata tak mau pejam.
Bila minda ligat bekerja sedangkan hati mau lena
Bila detik jam jadi lagu bersenandung di malam sepi.
Tak tau lah,
Acap sangat saya tak dapat lena hingga ke pagi
Malam menjadi lebih panjang
Hati menjadi tak keruan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...