Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 20, 2019

Masaalah negara.

Bila ada funtion/majlis,
Tak kira funtion formal ke, besar ke,kecik ke...
Masaalah saya hanya satu.
Tak tau nak pakai baju apa
Nak pilih yg mana
Buntu. Pening kepala pikir.
Betul lah, masaalah besar nih!
Esuk nak hadir majlis,
malam ni dah tercegat depan Wardrobe.
Scan baju2 yg tergantung.
Mula2 pilih warna
Pilih material
Pilih corak
Dpt satu pasang, pilih tudung matching pulak.
Diri depan cermin, tak perlu pakai lagi
Pegang depan badan dgn hanger sekali.
Tilik..depan kiri kanan.
No no no..baju tu nampak mcm tuan nya gemuk!
Pulak dah.
Gali baju lain..start all over again.
Bila cermin bagi green light baru gosok.
Gosok baju dan tudung, gantung di sana dulu
Tilik lagi...
Ke baru jer pakai baju ni?
Ubah fikiran.
Tukar lagi.
Mula proses sekali lagi.
Again and again and again and again...
Berjam jam...
Hadoiiiiii...Tu sebab saya dah cakap tadi, payah!
Belum ke majlis dah penat.
Dah stress!
Sebenarnya pakai lah baju mana pun,
kalau dah tua kerepot, gemuk dan muka tak lawa macam saya ni...
Tetap tak kan jadi muda dan cantik dah...
Tetap jadi saya, tak kira pakai baju mana pun.
Bazir masa dan tenaga jer duk pilih baju.
Kan?
Tapi dah dari dulu macam ni, tak leh ubah.
Habit.
Bukan saya sorang tau, kebanyakan kaum hawa pun.
Mak awak pun
Adik kakak awak pun
Isteri awak pun....
Kannnnnnnnn???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...