Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, April 26, 2020

Group

La ni semua orang ada wassup group.
Kecuali org yg duk sorang2 dalam hutan.
Macam macam group.
Dari group adik beradik, group sedara rapat,
Group sedara bau bacang,
Group kawan tadika, sek rendah, menengah..
Group sebumbung tempat kerja
Group masjid, group pencen..
Haduhhh tak terbilang dah..
Saya join saja kalau di invite, tak pernah tolak..
Ada yg kita hanya jadi pemerhati
Ada yg kita aktif menyumbang bawang.
Ada yg kita rasa kecik sgt, jahil sgt kalau banding dgn ahli lain.
Ada group yg tau nak bertekak jer.
Serabut laaar....!
Ikhlas cakap lah, saya join group ni hanya dgn satu tujuan.
Nak terus berhubungan dgn orang yg pernah ada dalam hidup saya.
Nak tau perkembangan terkini mereka
Nak tengok foto2 mereka kalau dah lama sgt terpisah.
Nak happy2, nak suka suka..
Tu jer.....
Tobat saya tak nak tau apa parti yg dia pangkah.
Banyak mana harta dia pun saya x perlu amik tau
Besar mana pangkat anak dia pun tak mustahak
Kluster tabligh mana yg dia join laaagi la tak penting.
Bagi saya cukup lah boleh bertanya khabar
Kalau sakit kita boleh doakan kesembuhan
Kalau ada yg meninggal boleh sedekahkan alfatihah
Yang dapat menantu baru, cucu baru tu kita tumpang bahagia.
Yang dpt bini baru tu bergantung la...
Kalau bini lama dia ada dlm group jgn cari pasal.
Saya tak nak subahat jer...
Jaga hati
Jaga jari
Terlajak perahu tak per, undur jer
Terlajak jari mau nya putus terus hubungan.
Tau tau dia left group..
Tak pun kita yg kena leave group sbb kena bash!
Tu laaa....group, group jugakkk....
Niat nak berbaik jadi makin rosak hubungan buat hapa....
Berapa group wassup awak ada?
10? 20?
Suka hati lah asal bahagia..
Haha....rilex la wei....
Hati jgn mudah jadi tisu..
Kalau sensitif sgt jangan join apa2 wassup group pun.
Duk sorang2.


1 comment:

ewanthology said...

kecuali group kerja dan keluarga.... group yang lain saya sekadar menjadi silent reader.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...