Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 22, 2020

Senyum pagi

Saya keluar hari ni. Ke pasar depan rumah saja.
Persediaan untuk bulan Ramadhan.
Kalau esuk mesti lagi ramai pengunjung.
Memang dah ramai pun.
Sesak dlm pasar.
Takut gak tgok orang ramai gitu
Social distancing dah entah ke mana.
Penuh orang duk kerumun bahagian lauk.
Tak menang tangan yg menjual daging dan ayam.
Tapi ada juga yg peka dgn situasi terkini.
Nak beli santan berbaris dgn jarak yg betul.
Ok lah tu..
Tengah sedap duk pilih udang kedengaran dari luar pasar.
" Sila jarakkan diri, sila ikut arahan...."
Polis peronda rupanya.
" Sila cepat pulang ke rumah, sila stay at home...."
Hero malaya yg sedang beratur kat belakang saya siap buat ulasan.
" Jap en.polis...kalau saya balik sebelum beli udang ni alamat perang dunia ke3 la nanti"
Kami semua tergelak.
Dalam susah dan penuh kerisauan pun ada juga hiburan.
Saya tengok senarai di tangan dia panjang jugak.
Kiri kanan dah bimbit barang belian tuh.
Bunyi nyanyian dari hset hero malaya tu.
"Jap la awakkk, nak beli la ni, tengah beratur.."
Saya buat2 tak dengar.
Bukan takut isteri tapi suami mithali.
Tahniah buat semua kaum adam yg berjaya menjadi suami mithali di musim PKP nih.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...