Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 27, 2020

Tanda tanda penuaan.


Kejadian di pasar.
Masa nak turun tangga makcik jual sayur tegur.
" Cikgu, Pagi tadi bukan dah datang pasar dah?
Dia kenal saya sbb saya pelanggan tetap dia.
" Ya betul, ni datang sekali lagi sbb terlupa ambik ayam."
Tu jawapan saya.
Dia gelak, saya pun tergelak..
Saya macam tu lah, bayar harga ayam, tinggal dulu untuk di potong.
Pastu sepatutnya gi ambik semula.
Tapi entah macam mana terlupa pulak.
Makcik tu senyum dan sambung pertanyaan kedua.
" Santan dah ambik?"
Aik, bila masa saya beli santan.konpius sekejap.
Dia perasan saya konpius.
Pandai dia baca body language saya.
" Alah cikgu, kan hari tu lupa ambik santan. Nampak terkejar kejar ke tempat jual santan..."
Opssss! Baru ingat wei..
Baru baru ni lupa santan.
Hari ni lupa ayam.
Esuk2 entah lupa apa pulak.
Mujur kepala lekat di leher, kalau tak entah2 lupa bawak kepala.
Haiyaaaaa.......Tak ada kes lain nih.
Faktor penuaan.
Sedar diri tak per.



1 comment:

Warisan Petani said...

jangan lupa pulak jalan pulang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...