Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 15, 2020

Siapa serupa saya angkat tangan.

Mengikut kajian saya lah.....
Semenjak PKP ni .......
1. Sekali sekala keluar ( bila perlu) berinteraksi tanpa perlu senyum. Mencuka pun tak apa.
Pakai mask kannn....Kalau senyum pun bazir jer.
2. Siang saya bertambah panjang. Masa banyak untuk bereskan kerja rumah yg tertangguh.
Tu pun kalau rajin lah, kalau malas pun no problem, tido.
3. Saya tak singgah rumah orang dan orang tak singgah rumah saya.
Loceng pagar dah tak bersuara maka boleh pakai apa saja dlm rumah. Tak perlu sediakan tudung dan jubah at reach in case ada tamu...Santai sungguh dgn fesyen ' pengudaraan semaksima mungkin'
4. Tudung2 berbaris kaku dlm almari. Agaknya tudung2 tu ingat tuan dia dah tak pakai tudung kot, lama sungguh tak sarung tudung yg formal sbb x ada majlis apa2 sekarang. Asyik pakai yg tu tu jugak, yg harga rm10 sarung terus siap. Nak ke pasar sekali sekala jer pun.
5.  Kasut sukan berkulat. Setakat nak brisk walking keliling rumah, berselipar jepun pun jepun tak marah...
6. Petrol murah tapi kereta tersadai..isi minyak penuh tangki sebelum PKP, la ni pun masih belum surut mana..Ish, rindu pulak la nak jadi yb yg rajin melawat kawasan nih..
7. Periuk kuali tak sempat kering..Tong gas baru saja ditukar, ni dah ringan pulak dah..
Peti ais cepat kosong jugak sebagaimana cepat nya kosong perut2 anak negeri.
Masak makan masak makan masak makan....
8. Wassup berasap. Dah hanya wassup menghubungkan hati...kadang tu tgah mlm buta pun group masih aktif..layan jer.
9.Gigih tuntut ilmu. Dah masa terluang, kerja sampingan saya ialah google segala benda, baca segala tajuk, amik tau segala berita terkini, belajar segala benda baru..kalau lama lagi PKP ni buleh ijazah secara online nih.
10.Yang ni paling win. Nak qada solat dan solat sunat tak jadi masaalah..masa byk dan tak ada gangguan. Lebih acap buka quran dan sempat hafal surah. Nak atau tak nak saja..
11. Yang no 11 ni masaalah problem sikit...
 Tolonggggg.....!
Dah tak pasal2 jadi melekat kat go shop, shoppe, lazada dan segala benda jual beli online.
Ada jer benda yg berkenan, jari tu asyik nak tekan ' buy'..Air kelapa pun beli online..yg best nya COD, takyah transfer duit bagai..Kesian begduit saya, kurus melidi..

Tak sangka sungguh saya jadi macam ni.
Tapi saya tetap bersyukur semua nya baik baik sahaja.
 Alhamdullilah saya tak tertekan pun.
Life goes on tak kira PKP ke tidak.
Cuba untuk sentiasa think positive.
Tak bertemu mata, ku mencari bayang mu
Tak dgr suara, hati mengusung rindu.

Bersatu kita roboh..Jgn dekat2, bahaya tau, ingat sosial distancing tuh!
Bercerai kita teguh..duk jauh2 baru selamat...Syuhh..syuhh..gi main jauh2!

Dah la merapu buat hari ni. Cukup.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...