Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 13, 2020

Tukang masak kerja nya enteng...

Alhamdullilah.
Mokcik dah sihat hari ni.
Apa projek mokcik hari ni?
Ni ha.....

Boleh agak tak?
Hmm..
Musim PKP ni ramai yg jadi 'Mamak roti canai' segera.
Seronok tgok orang duk cuba buat mcm2 resipi.
Roti canai ni bagi saya dah biasa sangat buat.
Dulu2 selalu buat sendiri kalau ahli keluarga nak makan.
La ni jer beli sbb dah senang beli dari buat, maka termalas jadi nya.
Mak mertua saya memang pro bab roti canai nih.
Saya menuntut ilmu dari dia lah.
Tapi saya tak sehebat dia..Tabek Ma!
Cuma satu jer yg saya boleh masuk bakul angkat sendiri.
Kuah Dal saya special tau, caya lah!
Kalau buat kuah dal kena buat satu periuk.
Sbb esuk pun masih tak puas puas makan.

Nak resipi?
Boleh jer...
Kalau saya kongsi resipi awak buat tak?
Saya ni pantang kalau bagi resipi, org peram jer resipi tu.
Buat lah, nanti kalau org tanya, awak kongsi pulak..
Baru pahala berpanjangan.
Masak, masak jugak..
Makan, makan jugak..
Musim PKP ni hati2 sikit.
Kang habis tempoh berkurung,
nak keluar, tak muat pintu.....
Tak ngata orang,saya la macam tu kot.


1 comment:

insan marhaen said...

ibu_suri pula pandai buat capati, belajar Dari tøk Tirinya yang asal orang Pakistan.

Sebab ITU Sekarang INI kalau beli capati di kedai dia selalu merungut sebab nipis, keras Dan tak cukup ramuan dohnya.

Saya akui, capati yg dibuat boleh tøk Tigrinya sedap, lembut Dan terasa biji biji tepung atarny.

Malah kalau makan begitu saja pun sedap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...