Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, October 2, 2020

3 hikayat anak negeri

Hikayat 1
Rumah ku ini dilanda musim sepi dan sunyi.
Musim anak2 mula daftar sambung belajar.
Dan mummy pun kena tinggal.
Huuhuhuhuuu.....!
Kat airport ramai wajah2 yg sebaya anak saya
Selamat terbang keluar dari sarang wahai anak2 burung yg baru gagah sayapnya.
Selamat terbang menyapu awan
Bye bye
Bila tiba waktu kamu harus kembali, kembali lah
Sarang sentiasa menanti.


Hikayat 2
Bekal.
Untuk yg jauh di mata.
Segala benda rasa nak kirim
Nak masak macam2, nak bungkus, sumbat dalam beg.
Macam tu lah saya.
Bukan nya kat tempat mereka tak de kedai makan.
Bukan nya mereka tak tau masak
Tapi hati mak mak ni
Tak sah kalau tak kirimkan menu dari air tangan ibu
Telur rebus pun kirim?
Ya, jangan tak caya pulak.
Mak rebus telur tak sama dengan  orang lain rebus.
Hanya mak mak yg faham.
( Yang nak gelak guling2 tu gelak laa..)
Hikayat ke 3
Balik dari hantar anak ke airport nampak ni.
Di antara duri2 ni ada kembang berseri.
Cantik
Walhal kaktus ni tak dapat kasih sayang dari saya pun.
Sekali sekala siram bila nampak kering sangat.
Berbaja pun tidak.
Terpinggir.
Rupanya yg saya bela, puja puji si mawar merah itu tak reti balas budi.
Tak berbunga pun
Kaktus yang tak dihargai, terpinggir dan menumpang dibirai hati,
lebih tahu membahagiakan tuan nya.
Pengajaran buat saya : Tanam kaktus lagi baik!



 Fote note : Don't worry. Mummy is ok. 
                     Mummy is always happy and trying to kill the silence by doing 
                     what makes me happy.
          
                                     

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...