Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, March 31, 2021

Kamceng

Lama tak jumpa dan keluar bersama dia.
Jadinya kami rancang nak brrakfast bersama.
Seawal kul 7pagi lagi kami dah keluar.
Kereta dia tapi saya yang pandu.
Mulanya kami ke Pulau gajah, ke kedai tepi masjid tu..
Nasib tak menyebelahi kami, kedai tutup.
Kami kemudian ke Bachok, ke kedai seorang teman lama.
Nasi kerabu dia sedap.
Sambil makan sambil  membawang macam dulu2 jugak.
Lepas tu kami ke Pengkalan Kubur.
Sebelum sampai pengkalan kubur tu kami telah tersesat jalan.
Tau saja la saya ni bukan tau sgt jalan2 sekitar daerah bachok tu.
Tapi akhirnya kami sampai juga ke Pengkalan Kubur.
Kami tak shopping pun, cuci mata saja.
Sewaktu perjalanan pulang kami berhenti di kedai makan sekali lagi.
Makan lagi.
Kali ni kami pesan menu paling sohor di kedai tu
'Perut lembu goreng krup krap'
Kenyang sungguh .
Azan zohor berkumandang.
Kami sampai semula ke rumah.
Separuh hari di jalanan hanya untuk habiskan masa bersama.
Kami ni kawan lama.
Dia bahu tempat saya sandarkan duka saya
Dan saya pula telinga yg menadah setiap cerita duka dia.
Kata orang...
Good friends don't judge each other.
They judge other people.
Tepat sangat!





 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...