Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 19, 2021

Cepat sembuh ya Cho.

 Ujian ini hanya sedikit.

Sakit ini hanya senafas.

Bertabahlah Cho.

Kamu termenung, berbedak murung.

Sekali sekala senyum pahit mu melintas juga.

Kau cuba sembunyikan kelat rasa resah itu.

Tapi setiap kali aku menjenguk mu,

Mencuri lihat kurus nya tubuh mu,

Kau memandang ke dalam mata ku seakan berkata..

Kenapa aku, Lagi2 aku, asyik2 aku......

Begitulah liku hidup kita ini Cho.

Kamu begitu aku begini..

Bertenang lah dan berehatlah.

Larutkan sakit mu di katil itu.

Semoga esuk lebih baik dari hari ini.

Kita hanya berikhtiar, berdoa dan percaya

Tuhan lebih tahu apa yang terbaik buat kita.

Redha itu penawar luka dan duka.


Laa yukallifullahu nafsan illa wusaha-surah alBaqarah 286.

( Allah tidak membebankan seseorang itu dengan dugaan yg diluar kemampuan nya)


Selain dari ada pertalian darah, Cho adalah teman sepermainan sewaktu kami kanak2..Sampailah sekarang kami masih rapat. 

Minggu lepas Cho terpaksa mendapat rawatan kecemasan akibat dari komplikasi penyakit kencing manis. Sedang dalam proses pemulihan dan luka surgeri dan luka di hati..Siapa tak sedih bila terpaksa berpisah dengan anggota badan kan? 

Sama2 kita berdoa semoga Cho kembali ceria seperti dia sebelum ini.Sengaja saya kongsi foto lama ini kerana saya sgt berharap dia akan kembali begini..

2 comments:

Kakmim said...

Allahu... semoga cho kembali bangkit dr kedukaan dan dikurniakan syifa drNYA sempena ramadhan yg mulia ni

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Allahu.. semoga diringankan kesakitan Cho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...